12 octobre 2011

Na okrągło / Rondeurs

Czasem rezultat końcowy kompletnie odbiega od tego, co sobie założyłam, zanim zaczęłam malowanie. Obraz żyje własnym życiem i ewoluuje w zupełnie nieoczekiwanych kierunkach.
Tak właśnie było z trzema obrazkami poniżej. Na początku chciałam je pomalować wyłącznie w różnych odcieniach niebieskiego, bez zbędnych szczegółów. Jednakze pierwsza wersja była wyjątkowo nudna… Z pomocą przyszly kółka, plamy, punkty i kropeczki, które zasiedliły płótna. Bardzo polubiłam ten motyw i z pewnością wykorzystam go w kolejnych pracach.

***
Parfois le résultat final ne correspond pas du tout à ce que j’ai eu en tête avant de commencer la peinture. Le tableau a "sa propre vie" et évolue vers des formes inattendues. 
C'est ce qui m'est arrivé avec ces trois châssis. Je voulais juste les peindre tout simplement en camaïeu de bleu, sans ajouter les autres décorations. Mais la première version était trop ennuyante… Heureusement j’étais aidé par une multitude de points, ronds et taches qui ont agrémenté les tableaux. J'ai bien aimé ce motif et je vais certainement le reproduire sur mes prochaines œuvres !





Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire